Navigace:Trasy / Ostatní

Ostatní


Klaralvsbanan aneb Klářin banán

Asfaltová cyklostezka v trase bývalé železniční trati mezi městy Karlstad a Uddeholm ve středním Švédsku. Délka 91 km jedním směrem, převýšení od startu k cíli je cca 120 metrů. Stezka vede kompletně po samostatném tělese bývalé železnice (s výjimkou asi 50m úseku přes přístupovou silnici k parkovišti ve městě Forshaga). Přístup na ni mají pouze cyklisté, kolečkáři a skútry.

Inline bruslení v Africe

 V době, kdy u nás vládne paní zima a kdy poštěstí-li se na inline brusle vůbec vyrazit, tak jedině nabaleni, jak na běžkách a vdechujíce ledový vzduch, jsou místa na světě, která nejsou až tak finančně vzdálená a přitom právě v naší zimě nabízí skoro ideální podmínky k inline bruslení.
Náš plán byl jednoduchý, v lednu nebo únoru zalevno doletět někam, kde bude teplo a bude se tam dát bruslit. Koukali jsme na Mallorcu, Turecko i trochu dražší Kanáry. Nikde na netu rozumná zmínka o tom, že by se tam dalo dobře bruslit, analýza fotek cest / kvality asfaltu na googlemaps taky nic moc...

Zelené stezky Francie - Greenway č. 53 - Vogézy

Tato stezka je jedna z nejkásnějších ve Francii. Vede po tělese bývalé želeniční tratě uprostřed malebného pohoří Vogézy. Tak jak jsme ji jeli my, má tvar "U" o délce 53 km. Vede údolím dvou říček Moselotte a Mosel, takže se tam potkáte s minimálním převýšením. Trasa okouzlí toho, kdo se nerad strká na stezce s ostatními bruslaři nebo cyklisty – tam jste prostě sami. Jen vy, krásné údolí a luxusní povrch. Když si celou trasu dáte tam i zpět, můžete skončit na krásných 106 km.

O Bodamu trochu jinak

Zhruba před rokem se na těchto stránkách jeden kolega čtenář zabýval otázkou, zda jet, či nejet na dovolenou na bruslích s cestovkou. Ač jsem pojal podezření, že zájezd chválil spíše kvůli přítelkyni, která mu dovolenou koupila, nakonec jsem se přece jenom nechal inspirovat a společně s pár přáteli vyrazili na pánskou jízdu s recenzovanou agenturou Activity Tours (www.activity-tours.cz).
Kvůli výhodnému termínu na začátku července jsme vyrazili k Bodamskému jezeru. Brzy po odjezdu jsem usoudil, že kdybychom jeli autem a střídali se v řízení, nemusela by mě ráno tak bolet hlava... Ačkoli cesta byla „náročná“ (hlavně na játra a ledviny – asi špatné švýcarské cesty), ráno jsme všichni úspěšně stáli na bruslích a po instruktáži o směru jízdy se vydali vstříc kempu. Cesta vedla po hrázi Rýna po docela pěkném asfaltu (z Bad Ragaz přes Vaduz) nádhernou přírodou. O švýcarských kempech asi psát nemá cenu. Našinec odkojený kempy na Vltavě bude trochu koukat.

Bornholmský okruh - 100 kilometrový inline maratón

 Když jsem se na stránkách Inline - Online dočetl o tomto 100 kilometovém maratónu, tak jsem byl naprosto nadšený a okamžitě jsem byl rozhodnut se zúčastnit. Nečekal jsem ovšem, že se mi to povede hned první rok, protože se mi nikdo, kdo by chtěl jet také, neozýval a tak jsme zůstávali s Marou pořád sami. Naštěstí jsme nakonec přesvědčili Milana, který byl do akce stejně nadšený a navíc měl auto, které by nás tam dovezlo :o)

Bornholmský okruh

V polovině srpna 2001 se konal již pátý ročník 100 km dlouhého inline maratonu na dánském ostrůvku Bornholmv Severním moři.

Závod se jede po obvodu ostrova a délka tratě je právě 100 km. Start závodu je v největším bornholmském městě Roenne a vede přes HasleRutsker a Olsker do Allinge. Z Allinge vede místy kopcovitým terénem po nádherných pobřežních cestách přes Tejn a Gudhjem do Svaneke. Po opuštění Svaneke závod pokračuje směrem k Nexoe a dále směrem k Dueodde. Odtamtud se vracíme po přímé a rovné cestě do Roenne (viz. následující mapka)...

Poslední komentáře